Máte vypnutý JavaScript

Máte vypnutý JavaScript.
Pro správné zobrazení si, prosím, JavaScript zapněte. Pokud nevíte jak, ke každému prohlížeči je poskytnuta nápověda zde.

Bez JavaScriptu se stránky NEMOHOU načíst!

Spojené arabské emiráty 2013

Info: Spojené arabské emiráty

Jak je již známo, letos jsme opět navštívili zahraničí. Tentokrát to byla návštěva Spojených arabskách emirátů (SAE). Letěli jsme o mých jarních prázdninách, v únoru. Již předem můžu podotknout, že jsme odlétali z České republiky při 0°C, v Dubaji nás vypleskalo 30°C a návrat byl přímo hororový, neboť nás čekaly závěje sněhu a -20°C. Během našeho pobytu jsme navštívili 3 ze 7 emirátů, a to Dubaj, Ras al Khaimah a Abu Dhabi.

Ubytovaní jsme byli v příjemném hotelu na pobřeží Perského zálivu v Ras al Khaimah a odtud jsme podnikali veškeré naše výjezdy do okolí. Hned na úvod napíšu vtipnou příhodu, která se mi přihodila. První den, když jsme šli otestovat pláž a moře, jsem kódoval trezor. V ruce jsem držel vlhkou kšiltovku. Mamka mi povídá: „Dej si i tu kšiltovku, i když je mokrá, a pojď!“ Poté jsme odešli k moři.
     Dole si mamka všimla, že nemám žádnou pokrývku hlavy a zeptala se, kde mám čepici. Odpověděl jsem, že v pokoji a tak jsme se pro ni vrátili zpět. V pokoji mamka říká: „Tak, kde ji máš?“
     Automaticky jsem šel k trezoru a odkódoval jej. Kšiltovka ležela uložená uvnitř. Mamka se nechápavě podívala: „Proč máš proboha zavřenou tu čepici v trezoru?“
     Odpověděl jsem: „Vždyť jsi mi říkala, ať si dám i tu mokrou kšiltovku.“
     Mamka se začala smát: „Myslela jsem ovšem na hlavu, ne do trezoru!“
     To jsem se smál už i já. „To ti to nebylo divné?“ zeptala se ještě.
     „Ani ne,“ odpověděl jsem. „Chvilku jsem nad tím trochu přemýšlel, ale nakonec jsem nad tím přestal uvažovat a dal jsem ji tam.“
     Tato příhoda nám oběma utkvěla v paměti a pokaždé jsme se při zmínce o kšiltovce oba začali smát.

Ale teď již k výletům. Následující den jsme vyrazili taxíkem poznávat krásy Ras al Khaimah. Nejprve jsme navštívili arabskou tržnici - Kuwaiti suk. Jeho nejhezčím místem byla malá, ale krásná mešita. Úzké cesty lemovaly malebné obchůdky, ve kterých se prodával převážně textil, kabelky a boty. Viděli jsme také holičství, které se od toho našeho prakticky moc nelišilo a různé domorodce, kteří se snažili něco prodat. Potom jsme se přesunuli do indické tržnice – Indian suk. Zde byly krámky převážně s oblečením a elektronikou. Jak již z názvu vyplývá, prodávali zde převážně Indové. Zde jsem ochutnal svůj první arabský kebab. Mňam! Byla to bašta. S prvními tóny muezzina na nedaleké mešitě, když sluníčko již pomalu zapadalo, jsme se i my pomalu vydali na cestu zpátky.

Jako další výlet jsme zvolili návštěvu Abu Dhabi. Pronajali jsme si taxi na celý den a vydali se poznávat kulturu arabského světa. Cestou jsme si mohli hlavy ukroutit. Metr, co metr se tyčil vysoký mrakodrap a řidič nám klidně zastavil i uprostřed osmiproudé dálnice. Emiraťané se nebojí experimentovat, a tak jsme měli možnost shlédnout stavby různých tvarů, např. koule, kužely, jehlany, ale i botu, či lotosový květ.

Naše první zastávka byla v největší mešitě světa - mešitě šejka Zayeda. Byla nádherně bílá a celá postavená z mramoru. Ženy při vstupu dovnitř musely mít pokrývku hlavy. Buď vlastní nebo vypůjčenou. Mamka se rozhodla vyzkoušet si ženský tradiční arabský černý oděv zvaný abaja rovnou celý. Poté jsme již vstoupili dovnitř. Mešita byla tak nádherná, že se to slovy ani nedá popsat. V první místnosti byl na nádherně zdobeném stropě upevněn mosazný zlatem pokrytý lustr ve tvaru lotosového květu. Zdi byly také vkusně pomalovány ornamenty, převážně kolem oken a dveří. Poté jsme vstoupili do druhé rozlehlé místnosti, která byla rozdělena na několik částí. V každé z nich opět visel na bohatě ozdobeném stropě nádherný barevný lustr pokrytý zlatem. V popředí stál malý dřevěný oltář kombinovaný mramorem a zlatem a celá přední zeď nesla arabské úryvky z koránu. Prostě nádhera! Na zemi byl položen zeleno-béžový koberec, který je zároveň největším celým kobercem na světě. Je totiž utkán z jediného kusu. Měří 5627 metrů čtverečních a váží neuvěřitelných 47 tun! Dokonce je zapsán v Guinessově knize rekordů.

Po této prohlídce jsme pokračovali v cestě dál, až do skanzénu Heritage Village, který slouží jako odpočinkové místo. Nenechali jsme si ujít ani místní obchůdek, kde jsme měli možnost si prohlédnout zlatem tkané 3D koberce, drahý nábytek, ale i šperky, kabelky, značkové oblečení aj. Bohužel nic pro nás obyčené smrtelníky :-)

Odtud jsme odjeli na návštěvu 7* hotelu Emirates Palace. Wow! Byl obrovský! Měl 114 šedesáti metrových kopulí, pokrytých zlatem a sříbrem, 1200 křišťálových lustrů, 60 restaurací a hotelový park, který měl 85 hektarů a obsahoval 200 fontán. Mamka si v jedné restauraci dala i kafíčko. Stálo sice 350,- Kč, ale byly v něm tisíce jedlých zlatých třpytek. Naší poslední zastávkou v Abu Dhabi byl Ferrari World. Viděli jsme zde nejrychlejší Ferrari dráhu na světě. Během pěti sekund dokáže vystřelit z rychlosti 0 až na rychlost 240 km/h!

Naším dalším výletem byla návštěva střediska Al Ramool. Zde jsem poprvé viděl písečné duny a poprvé ochutnal pravý kokosový ořech. Hlavním bodem bylo sjíždět duny jeepem, na což jsem se strašně těšil. Pomalu jsme na ně vyjížděli a poté prudkým sešupem sjeli dolů. Střídali jsme jednu za druhou a výborně si to užívali. Na jedné duně jsme i vystoupili a já jsem ji sjel po zadku dolů. Byla to sranda. Když jsme se pořádně vyřádili, odjeli jsme do pouštního kempu. Čekalo nás tam velké občerstvení, projížďka na velbloudech a večerní show. Mj. zde byla možnost vyzkoušet si mužský oblek zvaný kandura, ženy se zase mohly nechat namalovat henou. Jídlo bylo výborné a bylo ho opravdu velké množství. Už dlouho jsem si tak nepochutnal. Během večera nás bavili bříšní tanečníci i tanečnice. Tancovali různé tradiční arabské tance. Bylo to super!

Emirátů jsme se pořád nějak nemohli nabažit a proto netrvalo dlouho a vydali jsme se obdivovat další jeho krásy, tentokrát město Dubaj. Naše první zastávka byla u mrakodrapů Emirates Tower. Již jsme viděli mrakodrapy ve tvaru bot, koulí... a nyní to byli delfíni. Ne, že by měly ploutve, ale jejich horní špička nápadně připomínala hlavu delfínů, proto si tuto přezdívku vysloužily. Kousek dále se tyčil emirátský Big Ben, opodál zase největší hotel - Rotana Rose Tower, který měří 333m. Nenechali jsme si ujít ani největší nákupní centrum Dubaj Mall, ve kterém se nachází přes 1200 obchodů, obrovská lední plocha, na které je možné si zabruslit či zahrát hokej nebo např. největší mořské akvárium, ve kterém jsme viděli i žraloky. Mne samozřejmě zaujala také největší prodejna se sladkostmi. To nejlepší přišlo ale v zápětí. Největší mrakodrap na světě - Burj Khalifa. Měří 828 m a má 162 pater. Tato budova obsahuje 15 světových rekordů! Např. nejvýše položenou vyhlídku, bazén, BASE jump, restauraci a mnoho dalších.

Od Khalify jsme pokračovali dál na uměle vytvořený palmový ostrov. Zde jsme si prohlédli 5* hotel, který má uprostřed otvor klíčové dírky. Od něj pak následovala prohlídka 7* hotelu Burj Al Arab, přezdívaného Plachetnice. Opět, jsem nemohl uvěřit svým očím, ale to je v této zemi normální. Tady totiž platí, co krok, to Guinnessův rekord. Nevynechali jsme ani mešitu Jumeirah, dovnitř ovšem směli jen muslimové. Po této přehlídce rekordů jsme se přesunuli na "zlatý trh", na který jsme se dopravili vodním taxíkem. Ale i zde na nás vlastně čekal rekord. A to největší zlatý prsten na světě. Je z 21 karátového zlata a váží 64kg. Mj. se na tržnici prodávaly šátky, textil, boty, šperky a daší věci ze zlata. K dostání zde byly i různé druhy koření, oříšků a bombónů. Navštívili jsme i krámek, kde jsme mohli ochutnat tolik sladkostí a oříšků, co hrdlo ráčí. A tak jsme testovali pistácie, arašídy či kešu s různými příchutěmi, např. chilli, ale také spousty arabských sladkostí.

Jako zlatou tečku na závěr jsme si nechali tzv. zpívající fontány, které se odehrávaly před Burj Khalifou. Rozsáhlou 275 m dlouhou fontánu osvětluje 6600 světel a 25 různých odstínů. Voda je vystřikována až do 73 metrů při arabských či různých světových melodiích. Byl to neuvěřitelný zážitek, což pro mne vlastně v SAE bylo vše, ale asi bych se upsal, kdybych to měl psát ke každé navštívené atrakci. Tato země ve mně zanechala spoustu zážitků a vzpomínek na všechna ta nej, a tímto řadím Asii na druhou příčku mých oblíbených kontinentů.

Video k článku naleznete zde.
Fotogalerii k článku naleznete zde.