Máte vypnutý JavaScript

Máte vypnutý JavaScript.
Pro správné zobrazení si, prosím, JavaScript zapněte. Pokud nevíte jak, ke každému prohlížeči je poskytnuta nápověda zde.

Bez JavaScriptu se stránky NEMOHOU načíst!

Francie, Belgie a Lucembursko 2014

Info: Francie
Info: Belgie
Info: Lucembursko

Jako dárek za zvládnuté přijímačky do 4. třídy s rozšířenou výukou anglického jazyka jsem dostal týdenní výlet do Francie, Belgie a Lucemburska. Jel jsem autem s mamkou a jejími přáteli.

Odpoledne jsme vyrazili z Ostravy a brzy ráno jsme dojeli do Paříže. Dorazili jsme za prudkého deště, který sice trval jen půl hodiny, ale občasných přeháněk jsme se nezbavili až do večera. Naší první zastávkou byla Invalidovna, bohužel hrobka Napoleona Bonaparte nebyla v ten den zpřístupněna. Poté jsme pokračovali dál přes most Alexandra III. a podél řeky Seiny až do muzea Louvre, kde jsme nevynechali ani překrásně rozkvetlé zahrady. Také jsme navštívili most zamilovaných, na kterém visely tisíce zámků, jednu z nejznámějších katedrál Notre Dame, či méně známý kostel Sv. Severína. Dále naše kroky vedly kolem Sorbonnské univerzity až k Pantheonu, který byl bohužel také zavřený, protože se rekonstruoval. Pak následovaly Lucemburské zahrady, ve kterých stojí Lucemburský palác, který je sídlem senátu. Na závěr jsme se vydali k Eiffelově věži. Těsně u ní nás chytla šílená průtrž mračen, a tak jsme se rozhodli návštěvu odložit na další den.

Ráno jsme se probudili do krásného dne. Po snídani jsme odjeli na zámek ve Versailles. Měl jsem pocit, že stejný nápad muselo mít nejméně půl naší planety, protože se zde tvořily snad tříkilometrové fronty lidí všech národností. Vynechali jsme tedy prohlídku zámku a šli rovnou do zahrad. Byly nádherné! Stromy byly upravené do tvaru kuželů, krásně zelený anglický trávník... Prostě paráda. Bohužel fontány netryskaly, což mě mrzelo. Odpoledne jsme se vrátili zpátky do Paříže, abychom si prohlédli, co jsme předchozí den nestihli. Začali jsme Vítězným obloukem, prošli si světoznámý bulvár Champs-Élysées a došli až na náměstí Svornosti k egyptskému obelisku. Nedaleko od něj stojí kostel Sv. Maří Magdalény, který jsme rovněž navštívili. Svým tvarem je podobný Pantheonu. V podvečer jsme odjeli do čtvrti Montmarte, kde se nachází překrásná bazilika Sacré-Coeur. Nad její vnitřní výzdobou mi spadla čelist. Je naprosto nádherná, což se slovy ani nedá popsat. Nad bílým oltářem v popředí je překrásně zdobený strop s modrou oblohou, Ježíšem a dalšími svatými. Množství krásných oken, soch či mohutné varhany, to vše stojí za prohlídku. Odtud jsme pokračovali ke kabaretu Moulin Rouge, který, díky blížícímu se večeru, byl již krásně nasvícený. Jako zlatou tečku na závěr jsme si nechali půlnoční návštěvu Eiffelovy věže. Bylo to pro mě to nejkrásnější rozloučení s Paříži.

Po půlnoci jsme odjeli směr Belgie. Když jsem se ráno probudil, byli jsme již v Bruggách. Město mě zaujalo hned od první chvíle pro své krásné novogotické stavby. Prošli jsme ho křížem krážem, včetně jeho vodních kanálů. Prohlédli jsme si např. vyhlídkovou věž Belfried, historické muzeum Historium a navštívili čokoládovnu Choco-Story. K vidění v ní byla celá historie čokolády, jak se vyráběla od pravěku až do dnešní doby. Byly zde i různé ukázky nástrojů a čokoládových bobů. Nakonec jsme shlédli výrobu pravých belgických pralinek a dostali i k ochutnání. Byla to bašta.

Z Brugg jsme odjeli do Oostende, kde jsme se trochu smočili v Severním moři. Brrr... Bylo hrozně ledové. Dalším navštíveným městem byl Gent. Prohlédli jsme si celé město, na jehož začátku stojí velký a krásný kostel Sv. Jakuba. Odpoledne jsme zavítali do Antverp. Navštívili jsme přístav s velkou pevností, která slouží jako budova Námořního muzea. V přístavu právě kotvila obrovská loď, která mi připomínala Titanic. Poté jsme se vydali okolními historickými uličkami až na náměstí. Uprostřed něj stojí velká tryskající fontána a za ní se tyčí radnice, která na sobě nese snad všechny vlajky světa. Opodál stojí mohutná katedrála Nanebevzetí Panny Marie. Je vysoká 117m. Když jsem stal před ní a chtěl se podívat až na její věžičku, musel jsem se hodně zaklonit, div, že jsem neudělal most.

Na noc jsme odjeli do malého městečka Furfoos. Poprvé jsem zde nocoval ve spacáku pod širákem. Byl to skvělý zážitek. Ráno jsme vyrazili na trek ke zřícenému zámku. Šli jsme lesy, poli a loukami. Chvílemi do kopce, chvílemi zase z kopce... Posledním navštíveným městem v Belgii byly Ardény. Zde jsme navštívili muzeum II. světové války. Tyto věci mě hodně zajímaly. Byly zde vystaveny knihy, mince, odznaky, ale také nože či pásky s hákovým křížem. Dominantou byl obrovský tank. Před muzeem stojí ještě památník, na který je možno vylézt a rozhlédnout se do kraje. Kousek od památníku je ukrytá malá krypta.

Při zpáteční cestě domů jsme navštívili Lucembursko a jeho hlavní město Lucemburk. Zde se nám stala malá příhoda. Zapomněli jsme klíčky ve dveřích auta a zjistili jsme to až před odjezdem domů. Naštěstí vše dobře dopadlo. Auto stálo tam, kde jsme jej zanechali, bez sebemenší známky toho, že by se nám do něj někdo cizí podíval, či si něco odnesl. Prvním bodem naší návštěvy byla katedrála Notre-Dame. Nese stejné jméno jako její kolegyně v Paříži. A i když byla vzhledově jiná, uvnitř byla stejně krásná. Pro nás Čechy je zajímavá tím, že je v její kryptě uložena hrobka Jana Lucemburského. Od ní jsme se vydali k radnici, odkud byl krásný výhled na tzv. Dolní město. Poté jsme došli k Velkovévodskému paláci. Byl obrovský a před ním stála stráž, jako u nás na Pražském hradě. Stojí kousek od náměstí Viléma II., na kterém zrovna probíhaly bleší trhy. Nakonec jsme si prohlédli městský palác Cercle Cité na náměstí Place d'Armes a pomalu se vydali na cestu domů.

Výlet se mi moc líbil a byl jsem rád, že jsem mohl vidět zase další kus světa.

Fotogalerii k článku naleznete zde.