Máte vypnutý JavaScript

Máte vypnutý JavaScript.
Pro správné zobrazení si, prosím, JavaScript zapněte. Pokud nevíte jak, ke každému prohlížeči je poskytnuta nápověda zde.

Bez JavaScriptu se stránky NEMOHOU načíst!

Francie 2013

Info: Francie

Po návratu z tábora v Černé Hoře na mě doma čekalo překvapení. Mamka mi řekla, že hned další den odjíždíme do Francie. Ovšem ne na prohlídku, ale za zábavou. Šlo o návštěvu dvou zábavných parků - Axterix parku a Disneylandu.

Brzy ráno jsme dorazili do Paříže. První cesta vedla k Eiffelově věži. A to bych nebyl já, abych se s ni nezvěčnil na kvadriliardu způsobů :-) Od Eiffelovky jsme pak dál pokračovali do parku Asterix, kde nás čekala celodenní zábava. Bylo to super! Hned na úvod jsme potkali velkou živou figurku Asterixe. Byl přesně takový, jakého znám z televize. Paráda! První navštívenou atrakcí byl velký karusel. Opět na chlup stejný, jaký bývá ve filmech v telce. Jako druhou atrakci jsme zvolili Ceasara. A to byla velká sranda! Ze začátku nám vyfotili hlavy, které zaměnili za hlavy římského vojska. Pak jsme přešli do druhé místnosti, kde po zdech pochodovala armáda srandovních animovaných vojáků a na krku se jim pohupovaly naše lidské hlavy. V další komnatě nás čekaly Caeserovy lázně, kde jsme shlédli nádhernou vodní show. Nakonec nás čekala obrovská loď, která s námi obeplula celý svět. Tímto Ceasarova atrakce skončila.

Dále jsme pokračovali na delfíní show, kam se mamka strašně těšila. Byla to nádhera! V obřím bazénu bylo několik delfínů, kteří předváděli různé kousky. Skákali, chytali kroužky, házeli míče... Prostě úžasná podívaná. Naším dalším bodem byla obří šlapadla, na kterých jsme se mohli projet nad parkem. Čekali jsme velmi dlouhou frontu. Když na nás konečně přišla řada, z ničeho nic se strhla šílená průtrž mračen a všechny nás pořádně zmáčela. Naštěstí liják trval jen chviličku, takže jsme si rozhled po parku přece jen užili. Shora jsme si vyhlédli atrakce, které později navštívíme. Dohodli jsme se, že když už jsme mokří, tak nejdříve obejdeme všechny vodní. Šli jsme tedy na lodičky, na kterých jsem rychle obsadil dvě přední místa. Nejprve jsme pomalu pluli nahoru, což bylo v pohodě, ovšem největší sprchu jsme dostali při prudkém sešupu dolů. Poté následovaly kanoe. Seděli jsme sice vzadu, ale mokří jsme byli víc než dost. Byla to paráda! Pak následovala lehká plavba jinou lodičkou. Zde jsme pouze proplouvali kolem postaviček, takže odtud jsme vyvázli suší.

Naší další zastávkou byla Galská vesnička. Zde jsme potkali několik postaviček a navšívili i jejich stavení. V každém domě nás čekalo něco jiného. Navštívili jsme např. dům Majestatixe, kde bylo za úkol jej překřičet, což se ukázalo jako docela těžký oříšek, nebo dům Obelixe, kde jsem se mohl nazout do jeho obřích bot atd. Byla to velká legrace. Měli jsme již za sebou vodní dráhy a vesničky s živými postavičkami a na řadě byly mega horské dráhy. Naší první takovouto byla šílená horská dráha, která se kroutila všemi směry. Čekací doba byla dlouhá, ale stálo to za to. Moc se mi líbila. Další byla Obelixova dráha, což byl tedy pěkný fičák. Podobala se naší housenkové, ale byla mnohem rychlejší a šílenější. Hned poté následovala horská dráha zvaná Egypt, kde jsem zažil svou nejšílenější jízdu. Projíždělo se po ní 9x hlavou směrem dolů! A to nejen po rovince, ale většinou v těch největších a nejprudších zákrutách. Ještě před vstupem na ni jsme procházeli nádhernou hrobkou Osirise. Po této atrakci jsme se rozhodli, že si dáme něco klidnějšího.

Pokračovali jsme směrem k druhé straně parku a cestou jsme narazili ještě na jednu mokrou atrakci. Plavbu na velkých nafukovacích kolech. Naštěstí jsme se zde moc nenamočili. Hned vedle ní stál obří řetízkáč, který jsme také samozřejmě nemohli vynechat. Takový u nás nenajdete. Kromě toho, že se točil na pořádné bomby, ještě navíc rotoval nahoru a dolů. Byla to super jízda! Pak jsme navštívili noční městečko. Wow! Bylo krásné projít se tmavým městem, kde svítily jen pouliční lampy a obchůdky se suvenýry. Z městečka jsme došli ke strašidelnému hradu. Procházelo se v něm dlouhou chodbou, která vedla až k jakýmsi sedačkám, které nás odvezly ještě hlouběji do hradu, a tam na nás čekala různá strašidla a lekačky. Opět paráda! Nakonec jsme stihli ještě jednu mega horskou dráhu s 9 zákrutami hlavou dolů. Bomba! I když ta egyptská se mi líbila více. V parku bylo samozřejmě více atrakcí, ale protože se již blížila zavírací hodina, více jsme toho už nestihli. I tak toho bylo až až. :-)

Druhý den brzy ráno jsme vyrazili do Disneylandu. Ten rok zrovna slavil 20. výročí, takže pro návštěvníky bylo připraveno několik překvapení. Park se dělí na čtyři části - Fantasyland, Adventureland, Frontierland a Discoveryland. Nejprve jsme zavítali do Fantasylandu. Cestou jsme potkali Goofyho. Dělal se mnou kraviny a mamka nás u toho fotila. :-) První atrakcí byl opět velký karusel. Dále následovala Alenka v říši divů, kde se projíždělo v šálcích čaje, což byla velká zábava. Mj. zde bylo také bludiště, či domečky z pohádek Jack a stonek fazole, Pinocchio a také dům Mickeyho Mouse, ve kterém se schovával sám živý Mickey, aby se s každým vyfotil. Také jsme navštívili atrakci se jménem "It's a small world". Zde jsme nasedli do lodiček a proplouvali celým světem. A tak jsem během 15 minut navštívil všechny světové metropole všech našich kontinentů. V každé zemi bylo na malém úseku znázorněno vše nejkrásnější a nejdůležitější, co daný stát nabízí či charakterizuje, samozřejmě nechyběly ani pohybující se postavičky či státní vlajka. Atmosféru navíc podkreslovala i tradiční národní hudba. Byla to naprostá paráda! Cestou dál jsme narazili na vláček, který přivezl opět živé postavičky Mickeyho Mouse, Minnie, kačera Donalda, Daisy, Chipa&Dalea, Pluta a Goofyho. Setkání s nimi byl neuvěřitelný zážitek!

Z Fantasylandu jsme se přesunuli do Adventurelandu. Zde jsme opět potkali mnoho jiných postaviček, např. Aladina i s jeho lampou, ducha Džina, Jafara, či Indianu Jonese. Z atrakcí v této části jsme navštívili Piráty z Karibiku, což byla zábava na lodi a Robinsonův strom, což byla stromová dráha, při které se procházelo různě po houpacích mostech apod.

Poté jsme se přesunuli do Frontierlandu. V této části byla možnost se projet na největší lodi, jakou jsem kdy viděl. Vypadala jako Titanic. Mj. jsme chtěli navštívit údajně nejdelší dráhu na světě, což byl vlak, který projížděl doly se zlatem. A to nejen po pevnině, ale část dráhy vedla i pod jezerem a vynořovala se až na ostrově uprostřed něj. Čekací doba byla ovšem neuvěřitelné 2 hodiny, proto jsme ji nakonec s těžkým srdcem oželeli. Snad někdy příště...

Nakonec jsme navštívili Discoveryland. Tato část se stala mou nejoblíbenější, protože zde byly nejlepší atrakce. Nejprve jsme absolvovali tzv. Výstřel do vesmíru. Usedli jsme do sedaček, ve kterých nás vystřelili tunelem do vzduchu. Vypadalo to, jako kdybychom prolétali vesmírem! Letěli jsme kolem planet, měsíce, slunce... kolem různých meteoritů... Byl to nepopsatelný zážitek! Další navštívenou atrakcí byla Autopie, kde jsem řídil pravé auto. Opět paráda! Pak jsme pokračovali dál na Orbitron, což byly malé raketky, které létaly kolem planet a hvězd ve tvaru znamení. Byla to obdoba našich labutí, ovšem rychlejší a zábavnější. Poslední zde navštívenou atrakcí byl Buzz rakeťák. Nasedli jsme do sedačky, dostali laserové pistole a mohli vyrazit. Stříleli jsme do cílů označených písmenem "Z" a za každou trefu dostali několik bodů. Byla to velká sranda, při které se bavili velcí i malí :-)

Potom jsme se již vydali zpátky do Fantasylandu, kde nás čekala závěrečná show. Na Popelčin zámek se celou hodinu promítaly úryvky pohádek doprovázené zvuky, hudbou, vodotrysky a ohňostroji. Neskutečný zážitek, který se nedá slovy ani popsat. To se prostě musí vidět! Po této show, což bylo kolem půlnoci, byl již definitivní konec.

Celý tento několikadenní výlet byl pro mne nezapomenutelným zážitkem a doufám, že si ho někdy ještě zopakujeme.

Video k článku naleznete zde.
Fotogalerii k článku naleznete zde.